1998 metais
„New Edge“ koncepcijos įkūnijimu tapo pirmosios kartos Ford Focus.
Beveik dešimtmetį tai buvo vienas geriausių automobilių C-klasėje.
Savo laiku naujas Fordas atrodė novatoriškas ir futūristinis. Antroji
Focus karta pasirodė 2005 metais, ir štai visai neseniai sulaukėme
„kinetinio dizaino“ atnaujinimo.
Kinetinis
dizainas
Kompanija Ford teigia, kad
naujasis automobilis yra jų modelių gamos širdis ir, kad tai geriausiai
atrodantis Focusas per visą modelio istoriją. Energija judėjime –
taip apibūdino kinetinį dizainą automobilio dizaineris Martinas Smitas.
Atnaujintas modelis gavo trapecines groteles, naujus „pintus“
priekinius žibintus, ryškią šoninę liniją, naujos formos galinį
langą, naujus galinius žibintus ir bamperį. Viduje taip pat yra keletas
naujovių: truputį pakeista įrankių panelė, viduje daugiau firminės
„soft-touch“ (minkšto prisilietimo) medžiagos. Žiūrint iš priekio
automobilis primena savo didžiuosius brolius Mondeo ir C-Max ir, aišku,
naująjį Kuga. Veržlus ir dinamiškas portretas. Deja, galinė
automobilio dalis, net nepaisant pakeitimų, nedžiugina nei energija, nei
judėjimu. Atrodo lyg standartinis miesto hečbekas.
Interjeras ir važiavimo ypatumai
Mums atiteko modifikacija su 1,6 litro varikliu ir pačia
prabangiausia komplektacija „Ghia“. Pirmas įspūdis atsisėdus į
vidų – kam ta medžio imitacija priekyje? Ar apskritai kas nors
tiki, kad tai medis? Vėlesnis įspūdis buvo žymiai malonesnis. Gan
kokybiškai surinktas salonas, durys iš vidaus apipavidalintos minkštu
plastiku, patogios sėdynes, didelė daigtinė, oro kondicionierius ir
sąlyginai kokybiškai bei garsiai grojanti garso sistema. Tiesa, už CD
grotuvą, atkuriantį MP3 garso bylas, teks primokėti papildomai, bet net
standartinė audio sistema mus tikrai nudžiugino. Muzikos mėgėjai
galėtų su mumis pasiginčyti, bet už tiek pinigų, kiek kainuoja Focusas
„stebuklų“, deja, nebūna.
Porankyje galima lengvai sutalpinti daug
įvairių smulkmenų, o pasidėti telefoną, kad jis būtų patogiai
pasiekiamas, deja, nepavyko. Kaip jau minėjome – patogios
sėdynės, bet šoninio palaikymo norėtųsi truputį ryškesnio. Taip pat
reikėtų pastebėti didelį vairuotojo sėdynės aukščio reguliavimo
diapazoną. Sėdėsena teisinga, net ilgai važiuojant nevargina. Gale
pakanka vietos tilpti trims vidutinio sudėjimo žmonėms, kojoms vietos
pilnai pakanka.
Pajudėję iš vietos ir išvažiavę į
Vilniaus senamiestį, supratome, kad Ford marketologai nemelavo –
tai tikrai puikiai važiuojantis automobilis. Važiuoklė gerai
subalansuota, valdomumas ir apsisukimo spindulys – vos ne geriausi
savo klasėje. Važiuojant aiškiai suvoki, kad tai būtent
Focusas – neutralus komforto, valdomumo ir važiuoklės standumo
mišinys. Paaukotas buvo nebent sportiškumas. Staigiuose posūkiuose
juntami kėbulo siūbavimai, bet automatinė stabilumo sistema padeda
neperžengti ribos ir nepadaryti ko nors kvailo. Dėl savo neutralumo
automobilis tikrai tiks labai plačiam vairuotoju ratui – vyrams,
moterims, patyrusiems ar naujokams. Visi atras kažką savito. O norintys
sportiškumo visada gali užsisakyti „piktesnę“ automobilio
modifikacija „Focus ST“.
Kuklaus šimto arklio galių
variklio mieste visiškai užtenka, nors pastebėjome, kad pajudant iš
vietos tenka spustelti akseleratorių, nes žemame apsisukimų ruože
automobilis gan vangus. Greičių dėžė mums pasirodė pernelyg
„trumpa“, lyg ir norėtųsi truputį ilgesnių pavarų (o ir šiek tiek
galingesnio variklio) bei geresnės garso izoliacijos. Važiuojant
autostradoje kreiseriniu 130 kilometrų per valandą greičiu variklis
sukasi ties 4000 apsisukimų ir jo triukšmas tikrai pradeda varginti.
Tenka gelbėtis ir pagarsinti CD grotuvą, tuo pat metu ir garsiau
kalbėti. Taip pat netyčia radome aerodinaminį kuriozą – važiuojant
apie 100 kilometrų per valandą greičiu ir atidarius galinį
automobilio langą, susidaro keistas „vakuumas“ – automobilis
pradeda lyg vibruoti ir žmonėms, esantiems viduje, užgula ausis. Nors
panašiai būna ir kituose automobiliuose, bet tokio stiprumo vibracijų
dar neteko niekur matyti. Atradę tokį siurprizą nusprendėme, kad
galinių langų geriau visai neatidarinėti, taigi padidinome
kondicionieriaus galingumą. Čia mūsų laukė dar vienas
siurprizas – specifinis fenolinis plastikinių medžiagų kvapas.
Mes tikimės, kad tai tik laikinas reiškinys, nes mašinos savininkui
nuolatiniai kvapai tikrai nepatiktų.
Ford ergonomika kaip visada
aukšto lygio. Nors neapsieita be firminių bruožų, pavyzdžiui lempų
jungiklis yra kairėje pusėje šalia vairo, o variklio dangtis, tiesiogine
to žodžio prasme, atsirakina rakteliu. Moterims tikrai patiks Ford
„easy fuel“ – po šiuo skambiu pavadinimu slypi tiesiog
dangtelio neturintis benzino bakas, nereikia „teptis rankų“.
Persėdus iš japoniško automobilio į Focusą tokios detalės gali
atrodyti truputį keistokos, bet įprantama gan lengvai.
Verta pirkti?
Šeimyninių hečbekų kainos nedidelės, o reikalavimai nemenki.
Jie turi būti simpatiški, pakankamai dideli ir praktiški, kad
sutalpintų abu tėvus ir jų atžalas. Taip pat taupūs ir saugūs. Mūsų
nuomone, naujasis Fordas puikiai tvarkosi su visomis šiomis užduotimis.
Automobilio priekis tikrai veržlus ir dinamiškas, viduje užtektinai
vietos, o ir bagažinėje galima nesunkiai sutalpinti kelis didelius
lagaminus. 2004 metais atlikti Euro NCAP testai parodė, kad vairuotojo ir
priekinio keleivio saugumas vertas maksimalaus 5 žvaigždučių
įvertinimo, o vaikų saugumas buvo įvertintas 4 žvaigždutėmis iš
įmanomų 5. Kuro sąnaudos mūsų 1,6 litro benzininiame
modelyje siekė apie 8 litrus šimtui kilometrų (maišytu ciklu). Belieka
tik konstatuoti, kad hečbekų klasėje Ford Focus buvo ir liko vienas iš
stipriausių žaidėjų, tikrai vertas savo pinigų ir pirkėjų dėmesio.
Konkuruoti su ikoniškuoju „žmonių automobiliu“ Golf visada
buvo sunku. Lietuviai juos tiesiog myli. Reikėtų pripažinti, kad ne be
reikalo, bet už tuos pačius pinigus Ford Focus turi daugiau bazinės
įrangos, kas perkant šeimyninį hečbeką gali būti lemiamas argumentas
mėlynojo ovalo naudai.
Automobilio techninės charakteristikos
Kėbulas |
Kėbulo tipas |
Hečbekas |
Ilgis |
4337 mm |
Plotis |
1839 mm |
Aukštis |
1500 mm |
Durų skaičius |
5 |
Automobilio masė |
1249 kg |
Variklis |
Cilindrai/Vožtuvai |
4 / 16 |
Cilindrų išdėstymas |
Linija |
Darbinis tūris |
1596 cm3 |
Maksimali galia |
100 AG ties 6000 aps./min. |
Maksimalus sukimo momentas |
150 Nm ties 4000 aps./min. |
Kuro rūšis |
Benzinas |
Suspaudimo laipsnis |
11 |
Turbokompresorius |
Nėra |
Dinaminės charakteristikos |
Maksimalus greitis |
180 km/h |
Įsibėgėjimas (0 – 100 km/h) |
11,9 s |
Varomieji ratai |
Priekiniai |
Greičių dėžės tipas |
Rankinė |
Stabdžiai (priekiniai/galiniai) |
Ventiliuojami/diskiniai, ventiliuojami/diskiniai |
Vidutinės kuro sąnaudos (l / 100 km) |
Mieste |
8,7 |
Greitkelyje |
5,5 |
Mišriai |
6,7 |
CO2 emisija |
159 g/km |
Degalų bako talpa |
55l |
Testuoto automobilio standartinė komplektacija [+] |
Vairuotojo saugos oro pagalvė |
Keleivio saugos oro pagalvė |
Šoninės saugos oro pagalvės |
Užuolaidinės saugos oro pagalvės |
ABS – stabdžių atiblokavimo sistema |
EBD – stabdymo jėgos paskirstymo sistema |
ESP - elektroninė stabilumo sistema |
Elektra valdomi priekinių langų kėlikliai |
Centrinis durų užraktas |
Šildomos priekinės sėdynės su šilumos lygio reguliatoriumi |
Keturiomis kryptimis reguliuojama vairo kolonėlė |
Imobilizatorius |
Tachometras |
Vairuotojo sėdynės aukščio reguliatorius |
"Įjungtos šviesos" perspėjimo garsinis signalas |
Priekinių žibintų apiplovimo įrenginys |
Reguliuojamo aukščio priekiniai saugos diržai su pirotechniniais įtempikliais |
Trijuose taškuose tvirtinami saugos diržai galinėje sėdynėje |
Mikrodaleles sulaikantis salono oro filtras |
Priekiniai žibintai su „palydėk mane“ funkcija |
Oro kondicionierius |
Audiosistema „Ford 6000“su CD grotuvu ir nuotoliniu valdymu prie vairo (6 garsiakalbiai) |
Elektra valdomi šildomi išorės veidrodėliai |
Informacinis kompiuteris |
Priekiniai rūko žibintai |
Kėbulo spalva dažyti išorės veidrodėliai, durų rankenėlės ir šoninės apsaugos juostos |
Oda aptrauktas vairas (4 stipinų su aliuminio apdaila) |
Nuolatinio greičio palaikymo sistema „Cruise Control“ |
Galinis kėbulo spalva dažytas spoileris |
Chromuota priekinių grotelių apdaila |
Dviejų zonų automatinis oro kondicionierius su elektronine temperatūros kontrolės sistema DEATC (Dual Electronic Automatic Temperature Control) |
Lietaus davikliai |
Šaldoma daiktadėžė |
Elektra valdomi galinių langų kėlikliai |
Šildomas priekinis stiklas |
Šildomas priekinis stiklas ir purkštukai, lietaus davikliai, elektrochrominis veidrodis |
Kainos |
Testuoto automobilio kaina |
56 000 lt,- |
Dėkojame UAB „ Vilniaus Vista” ir asmeniškai Miglei Makauskaitei
už suteiktą galimybę pasinaudoti automobiliu.
|





ir dar 29 nuotraukos
|