Įtalų
hečbekas Fiat Grande Punto pozicionuojamas kaip tikras vyriškas
automobilis. Jeigu tikėsime reklama, juo važinėja „pozityvūs
egoistai“ – stilingi, nevedę vyrai, kurie nuolat ieško gyvenimo
malonumų ir vertina, kai jiems nereikia be reikalo
įsitempti. Mūsų šalyje
daugelis vyrų tradiciškai svajoja apie didelius visureigius, solidžius
sedanus ar greitus kupė, o kompaktiškus miesto hečbekus paprastai perka
žmonoms arba dukterims. Tai kodėl gi Grande Punto turi patraukti būtent
vyriškąją auditoriją?
Atsipalaiduojam
Kaip ir žada reklama, automobilis neduoda
bereikalingai įsitempti. Maža to, jis visaip rūpinasi savo šeimininku.
Pavyzdžiui, priekiniai ir galiniai valytuvai, praėjus kelioms sekundėms
po langų nuvalymo, daro „kontrolinį“ mostą ir pašalina likusius
vandens nutekėjimus. Borto kompiuterio displėjuje lengva nusistatyti
radijo stočių pavadinimus, o perspėjimų signalų garsą galima
sureguliuoti „pagal save“. Gal būt trūksta tik galimybės išsirinkti
„ringtoną“. Aišku, visa tai skamba gana įprastai, tačiau B segmento
automobiliuose tokios galimybės yra gana retos. O dabar apie viską iš
eilės…
Išorė ir vidus
Už išorinį Grande Punto
patrauklumą buvo atsakingas dizaino maestro Džoržetas Džudžaras
(Giorgetto Giugiaro). Panašu, kad jam pavyko „nupiešti“
automobilį, kuris patinka visiems: vyrai jame atras Maserati
superautomobilių bruožų , o dailiąją lytį jis patrauks savo
„dvasingumu“ ir „geranoriškumu“. Taip galima tęsti ir tęsti, nes
italų dizainas visada yra tema ilgam ir įdomiam pokalbiui.
Pirma, kas
pastebima atidarius mūsų testuojamo Grande Punto duris – tai dvispalvis
salonas. Šviesiai pilka apdaila yra ant sėdynių ir durų apmušaluose.
Priekinė panelė taip pat iki pusės nudažyta metalizuota pilka spalva.
Tai atrodo stilingai, bet dėl šio spalvinio sprendimo galima ir
pasiginčyti, nes šviesiai pilki apmušalai gana greitai tepasi. Guodžia
tai, kad yra numatyti dar keli spalvų kombinavimo variantai, o tuo labiau,
apipavidalinimas juoda oda. Minkšto plastiko Grande Punto salone nėra,
bet priekinė panelė vistiek atrodo labai kokybiška. Ginčytinu sprendimu
lieka ir nedideli trikampiai langeliai ties šoniniais
veidrodėliais – per juos praktiškai nieko nesimato.
Bandymas
pagal save sureguliuoti sėdynės atlošą parodė ko gero svarbiausią
ergonomikos trūkumą – lenkimo kampas čia keičiasi sėdynės
šone esančiu ratuku, o prakišti ranką tarp šio ratuko ir centrinės
kėbulo atramos yra ne taip paprasta.
Daugmaž tai ir yra visi vidinės
Grande Punto erdvės minusai. Pliusų čia žymiai daugiau: reguliuojamas
sėdynių aukštis, keturiom kryptim reguliuojamas vairas, todėl patogiai
įsitaisys bet kas, netgi virš 190 cm ūgio vairuotojas. Valdymo
įrankiai išdėstyti ten, kur juos ir tikiesi rasti, o putlus ir nedidelis
oda aptrauktas vairas pats prašosi į rankas. Ant vairo yra magnetolos
valdymo mygtukai, kas ypač patogu vairuojant mieste.
Fiat Grande
Punto – pilnavertis keturvietis automobilis. Priekyje ir gale
laisvai telpa po du suaugusius žmones. Trečias gale taip pat telpa,
tačiau jau bus kiek ankštoka. Bagažinė pasigirti rekordine talpa
negali, bet viskas, ko reikia „pozityviam egoistui“, ten tilps. O jeigu
pritrūks vietos – galima sudėti vieną ar abi galines sėdynes.
Suspėti visur
Kad suspėtum visur ir visada, o ypač
dideliame mieste, reikia ne tik važiuoti greitai, bet ir aktyviai
manevruoti mašinų sraute. Kaip išaiškėjo, toks režimas Grande Punto
patiko ir jis vikriai lenkia kitus automobilius. Gana kietoka pakaba
neleidžia stipriai krypti posūkiuose ir lengvai „ryja“ nedidelius
nelygumus, bet pervažiavus „gulintį policininką“ automobilį
stipriai kresteli. Grande Punto labai tinka išsireiškimas „daugiau
greičio – mažiau duobių“, nes įsibėgėjus, kelio nelygumai
juntami kur kas mažiau.
Posūkyje Grande Punto demonstruoja tipišką
priekiniais ratais varomo automobilio valdomumą. Norint vairuoti truputi
agresyviau ir posūkyje padidinti greitį, iš pradžių Fiat praslįs
priekiniais ratais, o jei ir toliau nestabdysime, mašina atsakys
pakankamai staigiu užnešimu. Patyrusiam vairuotojui toks automobilio
elgesys turėtų patikti, bet pradėjusiam vairuoti neseniai, tai gali
būti staigmena. Ypač slidžiame kelyje.
Vairo jautrumas gana geras,
tačiau atsakomasis jo ryšys kiek „dirbtinas“ – lyg prie vairo
būtų pririštos dvi gumos, kurios grąžina jį į nulinę padėtį.
Tikriausiai tai elektroninio stiprintuvo „nuopelnas“. Vairo
pasipriešinimas labai žemas net įprastame režime, o dar yra
„stebuklingas“ mygtukas City, kurį paspaudus, vairą galima sukti vos
ne minties galia. Toks režimas veikia tik parkavimosi metu, o didėjant
greičiui, vairas darosi vis tvirtesnis ir stabilesnis.
Iš
pradžių atrodo, kad 95 AG turinčio 1,4 litro šešiolikos
vožtuvų variklio aktyviam važinėjimui nepakaks, tačiau šie
nuogąstavimai pasitvirtino tik iš dalies. Aišku, automobilis nestebina
„uraganine“ įsibėgėjimo dinamika, bet mieste tokio potencialo
pakanka. Variklio charakteris pakankamai pastovus – jis vienodai
traukia prie dviejų ir penkių tūkstančių apsukų. Tiesą sakant, sukti
jį stipriau prasmės nėra, nes iš karto susilpnėja trauka ir geriau
jungti aukštesnę pavarą.
Grande Punto dinamikai nemažai pasitarnauja
šešių greičių „mechanika“ – pavarų perdavimas joje
parinktas optimaliai. Kliūna tik nevisai idealus pavarų
perjungimas – pastangos prie rankenėlės yra per daug didelės, o
kartais gali ir suklysti, sumaišydamas pirmą pavarą su trečia.
Neidealus ir sankabos pedalas, kuris per daug minkštas ir toliaeigis, o
sukibimo momentą dažnokai tenka tiesiog atspėti. Stabdo Punto labai
staigiai – pakanka tik priliesti pedalą, kaip viskas kas yra
salone, veržiasi į priekį. Stabdžių efektyvumas nesukelia jokių
pretenzijų, tačiau stabdyti komfortiškai, kad keleiviai
„neskraidytų“ po saloną, pavyksta ne iš karto.
Neskubant
Kai nereikia „spausti“, Grande Punto
leidžia maksimaliai atsipalaiduoti. Čia prireikia ir lengvo vairo, ir
minkštų pedalų, prie kurių priprantama per porą dienų, patogios
ergonomikos ir išskirtinai aukšto tokios klasės automobiliams komforto.
Čia yra dviejų zonų klimato kontrolė ir ant vairo valdoma magnetola.
Veidrodėliai šildomi ir valdomi elektra, o atidaryti bet kuriam langui
nereikia nuolat laikyti mygtuko, nes užtenka lengvai spustelti vieną
kartą ir jis paklūsta. Taip pat Grande Punto įkyriai rūpinasi Jūsų
saugumu. Jei vairuotojas ar keleiviai neprisisegę saugos diržų, mašina
„pypsės“ garsiai ir ikyriai. Toks pats signalas perspėja apie
viršytą greitį, kurio limitą galima nusistatyti ir pačiam (šią
funkciją galima ir atjungti). Jei temperatūra „už borto“ nusileidusi
žemiau nulio, Punto rūpestingai perspėja apie galimai apledėjusį
kelią.
Įsukus į greitkelį, išsiaiškini, kad Grande Punto labai gerai
„laiko“ tiesiąją, netgi ne ypač gerame kelyje. Mašina beveik
nereaguoja į nežymius dangos nelygumus, lengvai tęsdama važiavimą
užduota kryptimi. Tik važiuoti greitai nesigauna – nepakanka
variklio galios.
Atraskite savyje egoistą
Fiat Grande
Punto pliusams galima priskirti stilingą dizainą, patogų saloną,
turtingą komplektaciją, gerą valdomumą ir platų variklių
pasirinkimą. Minusai: nelabai vykę valdymo įrankių nustatymai, gerai
savo paskirtį atliekantis kondicionierius gąsdina ūžimu. Vairuodami
Grande Punto mėgavomės judėjimo laisve, kurios mieste niekada nesuteiks
joks didelis sedanas ar visureigis. Be to, su juo nesijauti „kaip visi“
ir nevežioji „nereikalingo oro“. Grande Punto galima būtų
rekomenduoti tiems, kas ieško kompromiso tarp kompaktiškumo, galios ir
patrauklios išvaizdos. Svarbiausia, kad nekiltų kompleksų dėl jo
dydžio.
Automobilio techninės charakteristikos
Kėbulas |
Kėbulo tipas |
Hečbekas |
Ilgis |
4030 mm |
Plotis |
1687 mm |
Aukštis |
1490 mm |
Durų skaičius |
5 |
Automobilio masė |
1015 kg |
Leistina bendroji masė |
1220 kg |
Vietų skaičius |
5 |
Bagažinės talpa
|
275 l |
Variklis |
Cilindrai/Vožtuvai |
4 / 16 |
Cilindrų išdėstymas |
Linija |
Darbinis tūris |
1368 cm3 |
Maksimali galia |
95 AG ties 5800 aps./min. |
Maksimalus sukimo momentas |
128 Nm ties 4500 aps./min. |
Kuro rūšis |
Benzinas |
Suspaudimo laipsnis |
11 |
Dinaminės charakteristikos |
Maksimalus greitis |
178 km/h |
Įsibėgėjimas (0 – 100 km/h) |
11,4 s |
Varomieji ratai |
Priekiniai |
Bėgių skaičius |
6 |
Greičių dėžės tipas |
Mechaninė |
Stabdžiai (priekiniai/galiniai) |
Diskiniai, ventiliuojami/diskiniai |
Vidutinės kuro sąnaudos (l / 100 km) |
Mieste |
7,7 |
Greitkelyje |
5,2 |
Mišriai |
6,1 |
CO2 emisija |
142 g/km |
Degalų bako talpa |
45 |
Testuoto automobilio standartinė komplektacija [+] |
Kėbulo spalvos bamperiai |
Kėbulo spalvos šoninių veidrodėlių korpusai |
Plieniniai ratlankiai, padangos 175/65 R15 |
Elektra valdomi galiniai langai |
Elektra valdomi šoninio vaizdo veidrodėliai |
Nuotolinis centrinio užrakto valdymas |
Elektrinis bagažinės atidarymas iš salono |
Vairo stiprintuvas „Dual drive“ |
Kelionės kompiuteris |
Šildomas galinis stiklas ir galinio stiklo valytuvas |
Žibintų funkcija „Palydėk mane namo“ |
Salono apšvietimas su išjungimo uždelsimu |
Galvos atlošai priekyje ir gale su gobeleno apdaila |
Kėbulo spalvos durų rankenėlės |
4 kryptimis reguliuojama vairo kolonėlė |
FIAT kodas (imobilizatorius) |
Padangų pripūtimo/remonto komplektas „Fix&Go“ |
ABS+EBD |
Vairuotojo ir keleivio saugos oro pagalvės su Dual stage sistema |
Keleivio saugos oro pagalvės išjungimas |
Priekinių žibintų šviesos pluošto aukščio korektorius |
Priekiniai tritaškiai inerciniai saugos diržai su įtempikliais |
Trys galiniai tritaškiai inerciniai saugos diržai |
Neužsegtų priekinių diržų priminimo signalas |
Isofix tvirtinimai gale |
Bagažinės apšvietimas |
Chromuotas pavarų perjungimo svirties apdailos rėmelis ir rankenėlės žiedas |
Vairuotojo sėdynės aukščio reguliavimas |
40/60 padalinta galinė sėdynė |
Elektriniai galinių durų langų kėliakliai |
Tamsinti galiniai stiklai |
Dviejų zonų automatinė klimato kontrolė |
Interscope Hi-Fi garso sistema su 160W 4 kanalų stiprintuvu ir 80W žem. dažnių garsiakalbis |
Tempomatas |
Signalizacija |
Elektriniai šildomi veidrodėliai su išorės temperatūros davilkiu |
Rūko žibintai |
Odinis vairas ir pavarų perjungimo svirties rankenėlė |
Elektrinis stoglangis Skydome |
Lengvo lydinio ratlankiai R16 (18 stipinų) ir padangos 195/55 |
Galinis spoileris |
Šoninės apsauginės juostos |
Specialūs pasteliniai dažai |
Paruošimas CD keitikliui |
Automobilio spalvos šoniniai bamperiai |
Kainos |
Bazinės komplektacijos kaina |
40 900 lt,- |
Testuoto automobilio kaina |
54 200 lt,- |
Dėkojame UAB „ Autobrava” ir asmeniškai Vaidai Balčiūnienei, Inesai Pranckaitytei
už suteiktą galimybę pasinaudoti automobiliu.
|





ir dar 18 nuotraukų
|