pagrindinis puslapis rasykite mums
Automobiliai


2011

2010

2009

Išbandymu patikrinta bulka
(Audi 80 1991 m. Sedanas)
Audi valdo
(Audi 80 1991 m. Sedanas)
 

Labiau moteriškas Audi



Artiomo Ištuganovo nuotraukos. Automobiles.lt

Audi TT suaugo, tapo modernesnis, piktesnis ir išvaizdesnis, bet koks automobilis mums pasirodė testavimo metu?

„Vyriški“ techniškumai

Iš vyrams įdomios techniškos pusės viskas gan aišku. Bazinės komplektacijos automobilis su 2 litrų darbinio tūrio varikliu kainuoja nuo 125 000 litų ir yra iš esmės penktos kartos VW Golf, „aprengtas“ gero dizainerio kostiumu (abu automobiliai naudoja tą pačią platformą). Poros šimtų arklio galių visiškai pakanka, kad būtų važiuojama truputį agresyviau, bet neperžengiama sveiko proto ribų. Už ką mokami „papildomi pinigai“?

Pirmosios kartos Audi TT buvo tikraja to žodžio prasme „bomba“ – modelis buvo labai sėkmingas. Parduota apie 270 000 vienetų. Automobilio sėkmės neužtemdė net skandalas dėl jo aerodinamikos. Išaiškėjo, kad važiuojant dideliu greičiu, galiniai ratai prarasdavo sukibimą su kelio danga, dėl ko staigiuose posūkiuose įvykdavo avarijos. Problema buvo sėkmingai ištaisyta ir TT toliau buvo populiarus automobilis. Tačiau pirmosios kartos modelis yra tik istorija ir naudotų automobilių pirkėjų susidomėjimo objektas. Kita vertus, antroji karta yra žymiai įdomesnė: turbininiai ir atmosferiniai varikliai, geri amortizatoriai, aliuminio panaudojimas kėbulo konstrukcijoje, įvairios kompiuterinės sistemos... Vis dėlto, Audi nepavyko pakartoti to „wow“ efekto, kurį sukėlė pirmasis automobilis. Viskas buvo tiesiog truputį patobulinta, sulyginta ir apšlifuota.

Technologijos

Naujoji TT tapo ilgesnė, platesnė, erdvesnė viduje, bet, kas keisčiausia, – ir lengvesnė. Svorio sumažėjimas yra tiesioginis „Audi Space Frame“ technologijos nuopelnas – net du trečdaliai automobilio kėbulo yra aliuminis. Priekinė automobilio dalis pagaminta iš aliuminio, o galinė iš plieno. Tai padeda išspręsti svorio pasiskirstymo problemą ir pagerinti bendrą automobilio balansą. Bazinis 2 litrų turbininis variklis yra identiškas tam, kuris naudojamas ir Volkswagen automobiliuose, o pusiau automatinė pavarų dėžė DSC su dviem sankabomis rūpinasi tuo, kad pavaros būtų perjungiamos greitai ir nejuntamai. Amortizatoriai savo viduje turi specialų skystį su magnetinėmis dalelėmis.

Moteriškas žvilgsnis

Žiūrint iš moteriškosios pusės, visi tikri kupė yra visų pirma išvaizda, o paskui jau techninės charakteristikos. Ir net ne tiek techninės charakteristikos svarbios, kiek pats malonumas vairuoti. Tokius automobilius tiesiog myli. Ne už kažką, o iš visos širdies. Bet apie viską paeiliui...

Testuoti automobilį davėme mūsų vairuotojai Laurai. Jos akys iš karto pastebėjo, kad automobilis tapo truputį didesnis ir apvalesnis, taip pat erdvesnis viduje, lyginant su ankstesniuoju. Dėl šių pakeitimų kupė atrodo be galo stilingas „pret-a-porter“. Abejingų šiam automobiliui tikrai nedaug.

Viduje, kaip ir priklauso Audi, – aukščiausios kokybės apdailos medžiagos ir patogumai. Atsisėdus į vidų, iš karto supranti, kad tai - vairuotojo automobilis. Apačioje nukirstas vairas sudaro lengvą aliuziją į F1 bolidą, o į vairuotoją atsukta centrinė konsolė tik sustiprina sportiškumo įspūdį. Visi jungikliai, reguliatoriai, rankenėlės ir apskritai plastikas – aukščiausios kokybės. Balta oda apsiūtos sėdynės sudaro harmoningą kontrastą mūsų atveju juodai automobilio spalvai. Sėdynės žemos, su patogiu šoniniu palaikymu. Jos valdomos elektra, reguliatoriai lengvai pasiekiami.

Viduje labai patogu ir malonu sėdėti, glumina tik tai, kad nėra vietos telefonui ir kasdienėms smulkmenoms. Kompaktinių diskų keitiklis sumontuotas automobilio daiktinėje – tai dar labiau sumažina laisvos vietos kiekį salone. Pirštines ar rankinuką galima pasidėti ant galinių sėdynių, nes realiai jos turbūt tam ir skirtos. Naudoti pagal tiesioginę paskirtį jų beveik neįmanoma. Esant reikalui, ten gali įsitaisyti mažas vaikas ar smulkaus sudėjimo mergina, bet įsiropšti į galą tikrai nelengva, o ir sėdėti nėra patogu. Kupė formos kėbulas pareikalavo savo aukos – bagažinė neerdvi, jos užteks nebent dviejų žmonių kelioniniams krepšiams, važiuojant atostogauti prie jūros.

Vairuojant malonu pastebėti, kad vairas – lengvas ir gerai jaučiamas. Puikiai subalansuota važiuoklė, geras manevringumas, patikimi stabdžiai. Mieste nejuntamas diskomfortas, tai turbūt įtakoja puikus matomumas. Vėliau atlikti eksperimentai ir palyginimai parodė, kad TT matomumas yra vos ne geriausias savo klasėje. Galinio vaizdo veidrodėlis, esantis salone, galėtų būti truputėlį didesnis, bet „antrinę“ (lūpų dažymo) funkciją jis atlieka nepriekaištingai. Garso izoliacija taip pat aukšto lygio, o ir Bose garso sistema nenuvilia.

Ypač dėmesį reikėtų atkreipti į Audi dizainerių sprendimą, susijusį su oro kondicionieriaus valdymu. Kituose automobiliuose jo galingumas ir temperatūra neretai reguliuojama mygtukais, tarkim galima nusistatyti 21,5 laipsnio temperatūrą. Kam to reikia? Kodėl negalima padaryti intuityvios ir „senamadiškos“ reguliatorių sistemos? Juk dažniausiai žmogus nori šilčiau arba šalčiau, stipriau arba silpniau. Pasukti rankenėlę trunka pusę sekundės, greita ir patogu, mygtukų spaudinėjimas neatrodo toks patogus. Vienintelis ergonomikos minusas yra navigacijos sistema ir apskritai garso sistemos valdymas. Elementarios funkcijos pasiekiamos daugiafunkcinio vairo dėka, o papildomų funkcijų tenka ieškoti gan painiame meniu. Vis neatsikratai noro bakstelėti į reikiamą meniu punktą pirštu. Būtu nuostabu, jei Audi dizaineriai ir inžinieriai padarytų lietimui jautrų ekraną (ką tarkim yra padariusi Britų kompanija Jaguar). Tik įpratus prie automobilio kompiuterio, jo valdymas nebeatrodo toks painus.

Palikus miesto ribas, prasideda malonumai. Važiuojant mieste iš pradžių gali pasirodyti, kad Audi galėtų būti ir komfortiškesnis, bet tik ilgesnėse kelionėse atsiskleidžia pilnas TT komfortiškumas. Greitkelio nelygumai sugeriami vos ne idealiai, vairas lieka jautrus, sėdynės tvirtai apkabina ir nepaleidžia net pačiu staigiausiu lenkimo manevro metu. Atrodo, kad gali važiuoti nors ir į pasaulio kraštą.

Tikrasis ir visiškas Audi potencialas atsiskleidžia išvažiavus į vingiuotus rajoninius keliukus ir įsijungus sportinį magnetinės važiuoklės režimą. Amortizatoriai sustandėja ir duoda papildomą sportiškumo įspūdį. Puikus variklis išduoda pastovų ir malonų traukos jausmą, belieka pasigarsinti muzikos garsą ir mėgautis posūkiais bei lenkimo manevrais. Nors TT nėra pats galingiausias automobilis savo klasėje, bet Audi „svorį mažinanti dieta“ tikrai padėjo. Staigesniuose posūkiuose jaučiamas lengvas nosies įsirietimas į posūkio išorę, bet valdymas nepasidaro nei dirbtinis, nei guminis. Automobilis lyg perspėja, kad tai beveik riba. Už jos eiti nederėtų ir tada situacija liks juntama ir valdoma, tereikia pasirinkti tinkamą greitį. Vairavimo dinamika neatrodo pavojinga vairuotojos gyvybei, o geri stabdžiai ir puiki ABS sistema gali padėti išvengti nelaimės, bet pervertinti technikos galimybių nereikia – tai ne sportinis bolidas. Taip pat vertėtų pastebėti, kad stabdžiai labai jautrūs.

Norėdami įvertinti automobilio galimybių ribas, trumpam užsukome į uždarą kelio ruožą. Stebuklų nesulaukėme. Maksimalus greitis tikrai apie 240 kilometru per valandą, vibracijų nesijaučia, mašina lekia greitai ir užtikrintai, tik greičio įspūdis keleiviui žymiai didesnis nei vairuotojui. Stabdymas, kaip jau minėjome, ne itin dramatiškas, jokio padangų cypimo – preciziška, vokiška ir efektyvu.

Deja, tik uždarame kelio ruože pradedi suprasti, kad TT daugiau komfortiškas kupė ilgesnėms kelionėms ar pasivažinėjimui mieste. Sportinėms trasoms šis automobilis netinka dėl dviejų priežasčių: tikrų sportinių trasų apkrovų neišlaiko stabdžiai, jie tiesiog perskaista ir perkaista gan greit, bei Audi DSG automatinė greičių dėžė – mums susidarė įspūdis, kad bėgių perjungimas vėluoja. Ir vėluoja tikrai daugiau nei teigia gamintojas. Paprastai važiuojant to tikrai nesijaučia, bet trasose, kuomet kiekviena dešimtoji sekundės svarbi, tai pasidaro labai aktualu.

Išvados

Audi TT – tai stilingas, labiau moteriškas ir lengvas automobilis. Jis nėra brutalus nei išvaizda, nei važiavimu. Tai be galo malonus automobilis, stangrus ir labai kokybiškai surinktas. Vien tik sėdėti viduje jau malonu, o vairuoti dar maloniau. Antrosios kartos TT neturi pirmtakui būdingų valdomumo ir atgalinio ryšio problemų, važiuojant jauti, kad vairas mechaniškai, o ne metafiziškai surištas su ratais ir pasukus į kurią nors pusę, automobilis tikrai važiuos reikiama linkme. O kaip gi konkurentai? Tą pačią bazę naudojantis Volkswagen Golf GTI? Tikrai ne. Būtų nekorektiška lyginti šiuos automobilius. Nors TT ir yra „paruoštas dėvėti“, bet tuo pat metu tai lieka „aukštosios mados“ kūrinys. O aukštoji mada niekad nebuvo pigi. BMW ir Nissan analogai tikrai verti dėmesio, bet nėra tokie moteriškai stilingi ir truputėlį per daug brutalūs. Galbūt Porsche Cayman tiktų į TT konkurentus, bet... Lietuvoje kol kas Porsche atstovai dingo.


Redakcija savo ruoštu pabrėžia, kad visi greičio ir stabdymo testai buvo atlikti uždarame kelio ruože iš anksto pasirūpinus visų testo dalyvių ir transporto priemonės saugumu.

Automobilio techninės charakteristikos

Kėbulas
Kėbulo tipas  Kupė
Ilgis  4178 mm
Plotis  1842 mm
Aukštis  1352 mm
Durų skaičius  2
Automobilio masė  1280 kg
Variklis
Cilindrai/Vožtuvai  4 / 16
Cilindrų išdėstymas  Linija
Darbinis tūris  1984 cm3
Maksimali galia  197 AG ties 5100 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas  270 Nm ties 1800 aps./min.
Kuro rūšis  Benzinas
Suspaudimo laipsnis  10,3
Turbokompresorius  Išmetamųjų dujų turbina
Dinaminės charakteristikos
Maksimalus greitis  240 km/h
Įsibėgėjimas (0 100 km/h)  6,4 s
Varomieji ratai  Priekiniai
Greičių dėžės tipas  Automatinė, robotizuota
Stabdžiai (priekiniai/galiniai)  ventiliuojami/diskiniai, ventiliuojami/diskiniai
Vidutinės kuro sąnaudos (l / 100 km)
Mieste  10,6
Greitkelyje  6,0
Mišriai  7,7
CO2 emisija  183 g/km
Degalų bako talpa  60l (su 5l rezervu)
Testuoto automobilio standartinė komplektacija [+]
Papildoma įranga[+]
Kainos
Bazinės komplektacijos kaina 125 509 lt,-
Testuoto automobilio kaina 196 809 lt,-

Dėkojame UAB „Keturi Žiedai” ir
asmeniškai Virgilijui Nenartavičiui
už suteiktą galimybę pasinaudoti automobiliu.





ir dar 23 nuotraukos


 
© 2005–2019
Jūs esate 3976709-asis lankytojas