pagrindinis puslapis rasykite mums
Automobiliai


2009

 

Jaguar XF arba atgal į ateitį



Artiomo Ištuganovo nuotraukos. Automobiles.lt

Jaguar dažniausiai žmonėms asocijuojasi su greitais ir prabangiais automobiliais, bet kodėl taip yra, žino nedaugelis. Todėl pravartu grįžti į praeitį ir trumpai apžvelgti kompanijos istoriją.

  • Kompanija įkurta 1922 metais. Tai 7 metais anksčiau už legendinę Ferrari ir net 4 dešimtmečiais anksčiau už Lamborghini.
  • 1931 metais dienos šviesą išvydo pirmasis „SS I“ modelis, kuris buvo išrinktas pačiu gražiausiu pasaulio automobiliu. Įdomu tai, kad „SS I“ turėjo gan žemą važiuoklę ir kėbulą, o tai apsunkindavo įlipimą ir išlipimą iš automobilio. 1935 metais pasirodė „SS 100“ (indeksas 100 reiškė automobilio greitį myliomis).
  • Po antro pasaulinio karo kompanija pervadinta „Jaguar Саr Limited“ (Adolfo pastangų dėka vardas „SS“ keldavo nelabai malonias asociacijas).
  • Kompanijos vadovas buvo labai užimtas, tad pats naujo vardo paieškoms laiko neturėjo. Šis darbas atiteko vienai reklamos agentūrai. Jai buvo pavesta sudaryti galimų pavadinimų sąrašą, kuriame būtų gyvūnų, paukščių ir žuvų pavadinimai. Pasirinkimas šiandien visiems gerai žinomas...
  • „XK 120“ – pirmas Jaguar automobilis su nuosavu varikliu. Buvo planuota pagaminti apie 200 automobilių, bet paklausa 60 kartų viršijo pasiūlą.
  • Penkto dešimtmečio pabaigoje Jaguar „Mark“ modelius naudojo Britų policija ir net karalienės dvaras.
  • Savo mašinų dizainą Jaguar įkūrėjas seras Viliamas Lyonsas projektavo ir kūrė pasitelkdamas nuojautą, kadangi jokio meninio išsilavinimo jis neturėjo.
  • S-Type, XJ13 ir XJ6 buvo paskutiniai sero Viliamo sukurti automobiliai. Dėl važiuoklės minkštumo XJ6 automobilis buvo pramintas „skraidančiu kilimu“.
  • 1989 metais finansinių problemų kamuojamas Jaguar atiteko Fordo koncernui.
  • 2008 metų kovo 26 dieną amerikiečių kompanija Ford pranešė, kad parduoda Jaguar ir Land Rover indų kompanijai Tata Motors už maždaug 2,3 milijardo JAV dolerių.

Automobilio grožis ir komfortas

Naujasis Jag‘as gerokai išliaupsintas leidinių ir TV laidų, todėl mums belieka atkreipti dėmesį į detales. Juk būtent detalių visuma ir suteikia „pojūčiams sparnus“. Norėdami pateikti skirtingas nuomones į pagalbą pasitelkėme du vairuotojus: vyrą (Liną) ir moterį (Laurą). Vyrams, kaip žinia, dažniau rūpi cilindrų skaičius, arklio galios ir variklio tūris, o moterims reikia saugumo, patogumo ir paprastumo.

Nors automobilis nėra kompaktiškas, gremėzdišku jo pavadinti negalima. Variklio dangtis, presuotas iš vientiso plieno lakšto, atrodo grakščiai. O radiatoriaus grotelės – lyg nužengusios iš 1968 metų XJ. Tai bene vienintelis skiriamasis ženklas, kurio dėka šį automobilį atpažįstame gatvėje. Dabartinė situacija yra tokia, kad nors ir turinčius ginčytiną dizainą Audi, BMW ar Mercedes automobilius vis tiek pirks. O štai Jaguarai būtinai turi atrodyti gerai (taip jau susiklostė, kad Ianui Callumui pavyko sukurti tiesiog fantastišką automobilį). Mašinos išvaizda tikrai įspūdinga, bet reikia pastebėti, jog bendri bruožai su Aston Martin DB9 vis tiek įžvelgiami. Ne veltui šiuos automobilius sukūrė britų „dizaino legenda“. Tuo pačiu metu Callumas dirbo Jaguar ir Aston Martin projektuose. Jis pabrėžė, kad skirtumai tarp šių automobilių gamintojų yra akivaizdūs: „Jaguar‘ai yra jausmingesni nei Aston‘ai, labiau gundantys ir ekstremalesni. Jie turi būti garsesni už Aston‘us.“ Bet nepaisant panašumo į Aston Martin, naujojo Jag‘o išvaizda priklauso 21 amžiaus sedanams, o ir techniniai sprendimai gan įdomūs. Pavyzdžiui norint išlaikyti žemą variklio dangtį, buvo įtaisyti pirotechniniai užtaisai, kurie suveikia susidūrus su pėsčiuoju, o aerodinaminis koeficientas beveik toks pats, kaip geriausių sportinių automobilių.

Viduje karaliauja oda, medis, komfortas ir patogumai. Vokiečių konkurentai oda sėdynes aptrauks už papildomus kelis tūkstančius, navigacijos sistemą įrengs taip pat už kelis papildomus tūkstančius, ta pati istorija ir su medžio apdaila. O Jag‘e visa tai – standartinė komplektacija. Atsisėdus į automobilį pirmą įspūdį galima būtų apsakyti dviem žodžiais „prabangu, kokybiška“. O paspaudus raudona šviesa pulsuojantį mygtuką „start engine“... turėtų pasigirsti variklis, bet jo beveik nesigirdi. Apie tai, tiesą pasakius, nespėji net pagalvoti, nes pamatai atsidarančias kondicionieriaus angas ir jauti, kaip po dešine ranka atsiranda bėgių perjungimo... burbulas. Įdomu, kodėl ankščiau niekas to nesugalvojo? Juk sukinėti ir perjunginėti režimus jo pagalba taip patogu. Ta pati istorija ir su kondicionieriaus angomis, be „juodųjų skylių" priekinė panelė atrodo tiesiog fantastiškai, bet nepagalvokite, kad tuo vaizdu mėgautis galėsite tik automobiliui esant užvestam – išjungus kondicionierių angos automatiškai užsidaro teatrališkai ir lėtai. Reiktų pastebėti, kad mygtukai automobilio salone daro viską, net daiktinę („bardačioką“) atidarinėja. Deje, atidarius uždaryti jau teks pačiam, kadangi daiktinės mygtukas veikia tik „viena kryptimi“.

Malonus priedas – puiki audiosistema

Mums laikas keliauti. Variklis užvestas, kondicionierius į saloną pučia gaivų orą, o Linas susireguliuoja sėdynę ir vairą... Ir nusprendžia, kad pakeliui reikia pasiklausyti muzikos. Juk mūsų testuojamame modelyje yra „Bowers & Wilkins“ garso sistema. Vairuotojas kompaktinį diską mėgina „sumaitinti“ automobilio magnetolai... o magnetola disko „nevalgo“. Pasirodo, turėdamas šešių diskų keitiklį, automobilis nesusimąsto, kad su trimis jau įdėtais diskais viskas puiku ir reikia paimti ketvirtąjį. Teko jam tai parodyti savarankiškai. Paspaudžiame ketvirtą poziciją atspindinčią ikoną ir... pasigirsta muzika... mes tikrai maloniai nustembame – švarus, gražus garsas supa iš visų pusių. Jokių spiegiančių aukštų dažnių ar vidurius purtančių bosų. Viskas subalansuota ir harmoninga. Vienodai puikiai skamba roko, džiazo ir net šokių muzikos kūriniai, o žemų dažnių „ataka“ priverčia pagalvoti, jog esi kokiam nors jaunuolio hečbeke su didele žemų dažnių kolonėle bagažinėje.

Kuo jis kitoks?

Mieste mūsų mašina visiškai tokia pat kaip ir daugelis kitų sedanų. Važiuoja komfortabiliai ir maloniai. Susidaro įspūdis, kad automobilis nesveria 2 tonų. Daugiausiai prie to prisideda 8 cilindrų variklis išvystantis virš 400 arklio galių. Iš vietos pajuda lengvai, prie šviesoforų stoja užtikrintai, manevruoja puikiai. Greičių dėžė tikrai nuostabi – bėgiai jungiasi tolygiai ir greitai. Jaguar kompanija buvo teisi sakydama, kad apie šią „dėžę“ jau kuriamos legendos.

Nors ant galinės automobilio sėdynės sėdintiems keleiviams vietos pakanka, bet aukštaūgiams gali būti nepatogu, kadangi kupė formos kėbulas „pareikalavo savo aukos“. Priekyje situacija geresnė, bet vieningai nusprendžiame, kad lietuvių krepšininkai šio automobilio tikriausiai nepirktų. O turint tokį automobilį visiškai nereikia būti nei krepšininku, nei scenos žvaigžde – gatvėje aplinkinių dėmesys tikrai garantuotas.

Prisiminę lietuvių krepšininkus ir sportą trumpam sustojame parūkyti – pasirodo automobilyje nėra nei peleninių, nei liaudiškai vadinamos „prikūrkės“. Ieškodami peleninių išnaršome visą automobilio priekį ir randame USB bei iPod jungtis parankinėje, esančioje tarp vairuotojo ir keleivio. Suradę ir pasižiūrėję, nuoširdžiai nustembame – parankinė apsiūta oda, o jungtys paslėptos po paprastu gumos gabalu. Įspūdis toks, kad Jag‘o inžinieriai buvo per daug užimti, kad sukurtų kažką geresnio, norėdami paslėpti paprastas jungtis, todėl tiesiog paėmė gabalą gumos. Praktiška, bet nelabai prabangu.

Džiugiai nusprendžiame, kad automobilis nerūkantiems yra tikrai gera mintis (tiesa, rūkantys žmonės gali užsisakyti papildomą „smokers pack“ opciją) ir prie vairo pasodiname Laurą.

Moteriška logika „duoda vaisių“. Laura pareiškia, kad sėdynė reguliuojasi nepatogiai, bet kaip ir su magnetola, tai nėra per didelė problema. Sėdynės kelis kartus per dieną automobilio savininkas tikrai nereguliuos, o ir kompaktinius diskus keis ne kasdien. Besisukiojant po gan ankštas senamiesčio gatveles, Laura pastebi, kad mašina šiek tiek kietoka. Ir tikrai... jaučiasi, kad važiuoklės pagrindas paimtas iš sportinio Jaguar XK kupė. Juolab, kad iš plono profilio padangų ir 20 colių ratų nereikėtų tikėtis per didelio minkštumo.

Variklis mūsų testuotame automobilyje taip pat paimtas iš sportinio XK, o tai yra 4,2 litro darbinio tūrio 8 cilindrus turintis agregatas, išvystantis pakankamai galios tam, kad vairuotojas galėtų pamiršti, jog jo automobilis sveria beveik dvi tonas. Nors pats variklis buvo sukurtas dar XX amžiaus pabaigoje ir tikrai nėra pats ekologiškiausias, savo darbą jis atlieka puikiai. Nesvarbu, kokiu greičiu važiuotumėt, nesvarbu, koks bėgis įjungtas, paspaudus akseleratoriaus pedalą gaunama milžiniška galia ir trauka. Nuolat.

Vienas pedalas priverčia pamiršti automobilio svorį, o kitas priverčia prisiminti... stabdžius. Nors SV8 modifikacija turi gan sunkų variklį, stabdymas, kaip ir akceleracija, – užtikrintas ir patikimas (bet prieš posūkius pradėti stabdyti reiktų truputį ankščiau).

Išvažiavus iš Vilniaus į priemiesčio keliukus, pabandėme vairuoti truputį „sportiškiau“. Įjungus sportinį greičių dėžės režimą, bėgiai pradeda jungtis vėliau, o sportinis važiuoklės režimas dar labiau sustandina automobilį. Vairu pradedi jausti kelio faktūrą, įspūdis toks lyg liestum asfaltą rankomis. Bet nepaisant visų sportinių režimų ir galingo variklio – tai daugiau komfortabilus sedanas nei sportinis automobilis. Tai nėra automobilis, kuris kiekviename posūkyje vairuotojui manevruojant tyliai šnabžda: „aš tave nužudysiu, aš tave nužudysiu“. Tai automobilis, turintis didelę bagažinę ir salone talpinantis keturis žmones, gal net penkis (jei gale nesėdės Lietuvos krepšinio rinktinės vyrai). Beje, važiuojant dideliu greičiu, sukuriamas apgaulingas saugumo jausmas. Atrodo, kad važiuoji žymiai lėčiau nei yra iš tikrųjų, todėl nuolat tenka žvilgčioti į greičio rodyklę.

Ar verta pirkti?

Išvados mūsų gan painios. Laura automobilį vadina neapsisprendusiu – jis nežino, kuo jis nori būti. Ramiu sedanu ar piktu sportiniu kupė. Bet tai juk nėra blogai. Ypač tuomet, kai sugeba būti ir vienu, ir kitu. Ponas Callumas viename iš interviu yra sakęs, kad kitas jų automobilis bus visiškai nestandartinis: „Jaguar neturi būti stereotipinis automobilis, koks buvo praeityje. Aš norėjau sukurti kažką, ką būtų sunku aprašyti. Žmonės nežino, ar tai kupė, sedanas ar sportinis automobilis. Jie turėtų tai nuspręsti patys. Tai nuostabu.“

Lino teigimu, SV8 modifikacija tikrai verta papildomų 100 000 litų. Jeigu jūs juos, aišku, turite. Kita vertus SV8 kaina siekia beveik 300 000, o tai jau pinigai, už kuriuos galima nusipirkti galingesnį, bet mažiau standartinės įrangos turintį bazinį BMW M5 ir Mercedes E63 AMG. Jag‘as, beje, nėra toks komplikuotas kaip tarkim BMW M5. Jis neturi milijono nustatymų kiekvienam parametrui, o keli mygtukai ant priekinio skydelio ir vairo perprantami per kelias minutes. Jaguar – automobilis, vertinantiems stilių ir prabangą.

Kompanija suplakė tikrai skanų ir svarbiausia modernų išvaizdos, kokybės, prabangos, dinamikos kokteilį ir nepamiršo pridėti savo firminio „jaguariškumo“. Būtent todėl šį straipsnį pavadinom „Jaguar XF arba atgal į ateitį“.

Automobilio techninės charakteristikos

Kėbulas
Kėbulo tipas  Sedanas
Ilgis  4961 mm
Plotis  1877 mm
Aukštis  1460 mm
Durų skaičius  4
Automobilio masė  1842 kg
Leistina bendroji masė  2330 kg
Variklis
Cilindrai/Vožtuvai  8 / 32
Cilindrų išdėstymas  V forma
Darbinis tūris  4196 cm3
Maksimali galia  416 AG ties 6250 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas  560 Nm ties 3000 aps./min.
Kuro rūšis  Benzinas
Suspaudimo laipsnis  9,1
Turbokompresorius  Diržinis
Dinaminės charakteristikos
Maksimalus greitis  250 km / h
Įsibėgėjimas (0 100 km/h)  5,4 s
Varomieji ratai  Galiniai
Greičių dėžės tipas  Automatinė, robotizuota
Stabdžiai (priekiniai/galiniai)  Diskiniai, ventiliuojami/diskiniai
Vidutinės kuro sąnaudos (l / 100 km)
Mieste  18,7
Greitkelyje  9,1
Mišriai  12,6
CO2 emisija  299 g/km
Degalų bako talpa  69,5 (su 5,5 litro rezervu)
Testuoto automobilio standartinė komplektacija [+]
Papildoma įranga [+]
Kainos
Bazinės komplektacijos kaina  279 000 lt,-
Testuoto automobilio kaina  302 050 lt,-

Dėkojame UAB „Vilniaus Vista” ir asmeniškai Dainiui Stašauskui už suteiktą galimybę pasinaudoti automobiliu ir „Šešuolėlių dvarui“ už galimybę surengti automobilio fotosesiją.






ir dar 59 nuotraukos


 
© 2005–2019
Jūs esate 3976731-asis lankytojas