Jaguar
dažniausiai žmonėms asocijuojasi su greitais ir prabangiais
automobiliais, bet kodėl taip yra, žino nedaugelis. Todėl pravartu
grįžti į praeitį ir trumpai apžvelgti kompanijos
istoriją.
- Kompanija įkurta 1922 metais. Tai 7 metais anksčiau už
legendinę Ferrari ir net 4 dešimtmečiais anksčiau už Lamborghini.
- 1931 metais dienos šviesą
išvydo pirmasis „SS I“ modelis, kuris buvo išrinktas pačiu
gražiausiu pasaulio automobiliu. Įdomu tai, kad „SS I“ turėjo gan
žemą važiuoklę ir kėbulą, o tai apsunkindavo įlipimą ir išlipimą
iš automobilio. 1935 metais pasirodė „SS 100“ (indeksas 100 reiškė
automobilio greitį myliomis).
- Po antro pasaulinio karo kompanija pervadinta „Jaguar Саr
Limited“ (Adolfo pastangų dėka vardas „SS“ keldavo nelabai malonias
asociacijas).
- Kompanijos
vadovas buvo labai užimtas, tad pats naujo vardo paieškoms laiko
neturėjo. Šis darbas atiteko vienai reklamos agentūrai. Jai buvo pavesta
sudaryti galimų pavadinimų sąrašą, kuriame būtų gyvūnų,
paukščių ir žuvų pavadinimai. Pasirinkimas šiandien visiems gerai
žinomas...
- „XK 120“ –
pirmas Jaguar automobilis su nuosavu varikliu. Buvo planuota pagaminti apie
200 automobilių, bet paklausa 60 kartų viršijo pasiūlą.
- Penkto dešimtmečio pabaigoje Jaguar
„Mark“ modelius naudojo Britų policija ir net karalienės dvaras.
- Savo mašinų dizainą Jaguar
įkūrėjas seras Viliamas Lyonsas projektavo ir kūrė pasitelkdamas
nuojautą, kadangi jokio meninio išsilavinimo jis neturėjo.
- S-Type, XJ13 ir XJ6 buvo paskutiniai sero
Viliamo sukurti automobiliai. Dėl važiuoklės minkštumo XJ6 automobilis
buvo pramintas „skraidančiu kilimu“.
- 1989 metais finansinių problemų kamuojamas Jaguar atiteko
Fordo koncernui.
- 2008 metų
kovo 26 dieną amerikiečių kompanija Ford pranešė, kad parduoda Jaguar
ir Land Rover indų kompanijai Tata Motors už maždaug 2,3 milijardo JAV
dolerių.
Automobilio grožis
ir komfortas
Naujasis Jag‘as gerokai išliaupsintas
leidinių ir TV laidų, todėl mums belieka atkreipti dėmesį į detales.
Juk būtent detalių visuma ir suteikia „pojūčiams sparnus“.
Norėdami pateikti skirtingas nuomones į pagalbą pasitelkėme du
vairuotojus: vyrą (Liną) ir moterį (Laurą). Vyrams, kaip žinia,
dažniau rūpi cilindrų skaičius, arklio galios ir variklio tūris, o
moterims reikia saugumo, patogumo ir paprastumo.
Nors automobilis nėra kompaktiškas,
gremėzdišku jo pavadinti negalima. Variklio dangtis, presuotas iš
vientiso plieno lakšto, atrodo grakščiai. O radiatoriaus grotelės –
lyg nužengusios iš 1968 metų XJ. Tai bene vienintelis skiriamasis
ženklas, kurio dėka šį automobilį atpažįstame gatvėje. Dabartinė
situacija yra tokia, kad nors ir turinčius ginčytiną dizainą Audi, BMW
ar Mercedes automobilius vis tiek pirks. O štai Jaguarai būtinai turi
atrodyti gerai (taip jau susiklostė, kad Ianui Callumui pavyko sukurti
tiesiog fantastišką automobilį). Mašinos išvaizda tikrai įspūdinga,
bet reikia pastebėti, jog bendri bruožai su Aston Martin DB9 vis tiek
įžvelgiami. Ne veltui šiuos automobilius sukūrė britų „dizaino
legenda“. Tuo pačiu metu Callumas dirbo Jaguar ir Aston Martin
projektuose. Jis pabrėžė, kad skirtumai tarp šių automobilių
gamintojų yra akivaizdūs: „Jaguar‘ai yra jausmingesni nei Aston‘ai,
labiau gundantys ir ekstremalesni. Jie turi būti garsesni už
Aston‘us.“ Bet nepaisant panašumo į Aston Martin, naujojo Jag‘o
išvaizda priklauso 21 amžiaus sedanams, o ir techniniai sprendimai gan
įdomūs. Pavyzdžiui norint išlaikyti žemą variklio dangtį, buvo
įtaisyti pirotechniniai užtaisai, kurie suveikia susidūrus su
pėsčiuoju, o aerodinaminis koeficientas beveik toks pats, kaip geriausių
sportinių automobilių.
Viduje
karaliauja oda, medis, komfortas ir patogumai. Vokiečių konkurentai oda
sėdynes aptrauks už papildomus kelis tūkstančius, navigacijos sistemą
įrengs taip pat už kelis papildomus tūkstančius, ta pati istorija ir su
medžio apdaila. O Jag‘e visa tai – standartinė komplektacija.
Atsisėdus į automobilį pirmą įspūdį galima būtų apsakyti dviem
žodžiais „prabangu, kokybiška“. O paspaudus raudona šviesa
pulsuojantį mygtuką „start engine“... turėtų pasigirsti variklis,
bet jo beveik nesigirdi. Apie tai, tiesą pasakius, nespėji net pagalvoti,
nes pamatai atsidarančias kondicionieriaus angas ir jauti, kaip po dešine
ranka atsiranda bėgių perjungimo... burbulas. Įdomu, kodėl ankščiau
niekas to nesugalvojo? Juk sukinėti ir perjunginėti režimus jo pagalba
taip patogu. Ta pati istorija ir su kondicionieriaus angomis, be
„juodųjų skylių" priekinė panelė atrodo tiesiog fantastiškai, bet
nepagalvokite, kad tuo vaizdu mėgautis galėsite tik automobiliui esant
užvestam – išjungus kondicionierių angos automatiškai užsidaro
teatrališkai ir lėtai. Reiktų pastebėti, kad mygtukai automobilio
salone daro viską, net daiktinę („bardačioką“) atidarinėja. Deje,
atidarius uždaryti jau teks pačiam, kadangi daiktinės mygtukas veikia
tik „viena kryptimi“.
Malonus priedas – puiki
audiosistema
Mums laikas keliauti. Variklis užvestas,
kondicionierius į saloną pučia gaivų orą, o Linas susireguliuoja
sėdynę ir vairą... Ir nusprendžia, kad pakeliui reikia pasiklausyti
muzikos. Juk mūsų testuojamame modelyje yra „Bowers & Wilkins“ garso
sistema. Vairuotojas kompaktinį diską mėgina „sumaitinti“
automobilio magnetolai... o magnetola disko „nevalgo“. Pasirodo,
turėdamas šešių diskų keitiklį, automobilis nesusimąsto, kad su
trimis jau įdėtais diskais viskas puiku ir reikia paimti ketvirtąjį.
Teko jam tai parodyti savarankiškai. Paspaudžiame ketvirtą poziciją
atspindinčią ikoną ir... pasigirsta muzika... mes tikrai maloniai
nustembame – švarus, gražus garsas supa iš visų pusių. Jokių
spiegiančių aukštų dažnių ar vidurius purtančių bosų. Viskas
subalansuota ir harmoninga. Vienodai puikiai skamba roko, džiazo ir net
šokių muzikos kūriniai, o žemų dažnių „ataka“ priverčia
pagalvoti, jog esi kokiam nors jaunuolio hečbeke su didele žemų dažnių
kolonėle bagažinėje.
Kuo jis kitoks?
Mieste
mūsų mašina visiškai tokia pat kaip ir daugelis kitų sedanų.
Važiuoja komfortabiliai ir maloniai. Susidaro įspūdis, kad automobilis
nesveria 2 tonų. Daugiausiai prie to prisideda 8 cilindrų variklis
išvystantis virš 400 arklio galių. Iš vietos pajuda lengvai, prie
šviesoforų stoja užtikrintai, manevruoja puikiai. Greičių dėžė
tikrai nuostabi – bėgiai jungiasi tolygiai ir greitai. Jaguar kompanija
buvo teisi sakydama, kad apie šią „dėžę“ jau kuriamos legendos.
Nors ant galinės automobilio sėdynės
sėdintiems keleiviams vietos pakanka, bet aukštaūgiams gali būti
nepatogu, kadangi kupė formos kėbulas „pareikalavo savo aukos“.
Priekyje situacija geresnė, bet vieningai nusprendžiame, kad lietuvių
krepšininkai šio automobilio tikriausiai nepirktų. O turint tokį
automobilį visiškai nereikia būti nei krepšininku, nei scenos
žvaigžde – gatvėje aplinkinių dėmesys tikrai garantuotas.
Prisiminę lietuvių krepšininkus ir sportą
trumpam sustojame parūkyti – pasirodo automobilyje nėra nei peleninių,
nei liaudiškai vadinamos „prikūrkės“. Ieškodami peleninių
išnaršome visą automobilio priekį ir randame USB bei iPod jungtis
parankinėje, esančioje tarp vairuotojo ir keleivio. Suradę ir
pasižiūrėję, nuoširdžiai nustembame – parankinė apsiūta oda, o
jungtys paslėptos po paprastu gumos gabalu. Įspūdis toks, kad Jag‘o
inžinieriai buvo per daug užimti, kad sukurtų kažką geresnio,
norėdami paslėpti paprastas jungtis, todėl tiesiog paėmė gabalą
gumos. Praktiška, bet nelabai prabangu.
Džiugiai nusprendžiame, kad automobilis nerūkantiems yra tikrai
gera mintis (tiesa, rūkantys žmonės gali užsisakyti papildomą
„smokers pack“ opciją) ir prie vairo pasodiname Laurą.
Moteriška logika „duoda vaisių“. Laura
pareiškia, kad sėdynė reguliuojasi nepatogiai, bet kaip ir su magnetola,
tai nėra per didelė problema. Sėdynės kelis kartus per dieną
automobilio savininkas tikrai nereguliuos, o ir kompaktinius diskus keis ne
kasdien. Besisukiojant po gan ankštas senamiesčio gatveles, Laura
pastebi, kad mašina šiek tiek kietoka. Ir tikrai... jaučiasi, kad
važiuoklės pagrindas paimtas iš sportinio Jaguar XK kupė. Juolab, kad
iš plono profilio padangų ir 20 colių ratų nereikėtų tikėtis per
didelio minkštumo.
Variklis mūsų
testuotame automobilyje taip pat paimtas iš sportinio XK, o tai yra 4,2
litro darbinio tūrio 8 cilindrus turintis agregatas, išvystantis
pakankamai galios tam, kad vairuotojas galėtų pamiršti, jog jo
automobilis sveria beveik dvi tonas. Nors pats variklis buvo sukurtas dar
XX amžiaus pabaigoje ir tikrai nėra pats ekologiškiausias, savo darbą
jis atlieka puikiai. Nesvarbu, kokiu greičiu važiuotumėt, nesvarbu, koks
bėgis įjungtas, paspaudus akseleratoriaus pedalą gaunama milžiniška
galia ir trauka. Nuolat.
Vienas pedalas
priverčia pamiršti automobilio svorį, o kitas priverčia prisiminti...
stabdžius. Nors SV8 modifikacija turi gan sunkų variklį, stabdymas, kaip
ir akceleracija, – užtikrintas ir patikimas (bet prieš posūkius
pradėti stabdyti reiktų truputį ankščiau).
Išvažiavus iš Vilniaus į priemiesčio keliukus, pabandėme
vairuoti truputį „sportiškiau“. Įjungus sportinį greičių dėžės
režimą, bėgiai pradeda jungtis vėliau, o sportinis važiuoklės
režimas dar labiau sustandina automobilį. Vairu pradedi jausti kelio
faktūrą, įspūdis toks lyg liestum asfaltą rankomis. Bet nepaisant
visų sportinių režimų ir galingo variklio – tai daugiau komfortabilus
sedanas nei sportinis automobilis. Tai nėra automobilis, kuris kiekviename
posūkyje vairuotojui manevruojant tyliai šnabžda: „aš tave
nužudysiu, aš tave nužudysiu“. Tai automobilis, turintis didelę
bagažinę ir salone talpinantis keturis žmones, gal net penkis (jei gale
nesėdės Lietuvos krepšinio rinktinės vyrai). Beje, važiuojant dideliu
greičiu, sukuriamas apgaulingas saugumo jausmas. Atrodo, kad važiuoji
žymiai lėčiau nei yra iš tikrųjų, todėl nuolat tenka žvilgčioti į
greičio rodyklę.
Ar verta pirkti?
Išvados
mūsų gan painios. Laura automobilį vadina neapsisprendusiu – jis
nežino, kuo jis nori būti. Ramiu sedanu ar piktu sportiniu kupė. Bet tai
juk nėra blogai. Ypač tuomet, kai sugeba būti ir vienu, ir kitu. Ponas
Callumas viename iš interviu yra sakęs, kad kitas jų automobilis bus
visiškai nestandartinis: „Jaguar neturi būti stereotipinis automobilis,
koks buvo praeityje. Aš norėjau sukurti kažką, ką būtų sunku
aprašyti. Žmonės nežino, ar tai kupė, sedanas ar sportinis
automobilis. Jie turėtų tai nuspręsti patys. Tai nuostabu.“
Lino teigimu, SV8 modifikacija tikrai verta
papildomų 100 000 litų. Jeigu jūs juos, aišku, turite. Kita vertus SV8
kaina siekia beveik 300 000, o tai jau pinigai, už kuriuos galima
nusipirkti galingesnį, bet mažiau standartinės įrangos turintį bazinį
BMW M5 ir Mercedes E63 AMG. Jag‘as, beje, nėra toks komplikuotas kaip
tarkim BMW M5. Jis neturi milijono nustatymų kiekvienam parametrui, o keli
mygtukai ant priekinio skydelio ir vairo perprantami per kelias minutes.
Jaguar – automobilis, vertinantiems stilių ir prabangą.
Kompanija suplakė tikrai skanų ir svarbiausia
modernų išvaizdos, kokybės, prabangos, dinamikos kokteilį ir nepamiršo
pridėti savo firminio „jaguariškumo“. Būtent todėl šį straipsnį
pavadinom „Jaguar XF arba atgal į ateitį“.
Automobilio techninės charakteristikos
Kėbulas |
Kėbulo tipas |
Sedanas |
Ilgis |
4961 mm |
Plotis |
1877 mm |
Aukštis |
1460 mm |
Durų skaičius |
4 |
Automobilio masė |
1842 kg |
Leistina bendroji masė |
2330 kg |
Variklis |
Cilindrai/Vožtuvai |
8 / 32 |
Cilindrų išdėstymas |
V forma |
Darbinis tūris |
4196 cm3 |
Maksimali galia |
416 AG ties 6250 aps./min. |
Maksimalus sukimo momentas |
560 Nm ties 3000 aps./min. |
Kuro rūšis |
Benzinas |
Suspaudimo laipsnis |
9,1 |
Turbokompresorius |
Diržinis |
Dinaminės charakteristikos |
Maksimalus greitis |
250 km / h |
Įsibėgėjimas (0 – 100 km/h) |
5,4 s |
Varomieji ratai |
Galiniai |
Greičių dėžės tipas |
Automatinė, robotizuota |
Stabdžiai (priekiniai/galiniai) |
Diskiniai, ventiliuojami/diskiniai |
Vidutinės kuro sąnaudos (l / 100 km) |
Mieste |
18,7 |
Greitkelyje |
9,1 |
Mišriai |
12,6 |
CO2 emisija |
299 g/km |
Degalų bako talpa |
69,5 (su 5,5 litro rezervu) |
Testuoto automobilio standartinė komplektacija [+] |
CATS (Computer Active Technology Suspension) – kompiuteriu valdoma aktyvi pakaba |
ABS (Anti-lock Braking System) - stabdžių antiblokavimo sistema |
(Electronic Brake Assist) - elektroninė stabdymo pagalba |
EBD (Electronic Brakeforce Distribution) - stabdžių jėgos paskirstymo sistema |
ETC (Electronic Traction Control) – ratų antpraslydimo sistema |
DSC (Dynamic Stability Control) - dinaminio stabilumo kontrolė |
Jaguar Drive Control |
6 oro pagalvės |
6 pavarų adaptyvi automatinė greičių dėžė (su sportiniu ir rankiniu režimais) |
Pavarų perjungimas prie vairo - Jaguar Sequential Shift |
Jaguar Smart Key - berakčio užvedimo sistema |
Keyless Entry - durų atrakinimo sistema be rakto |
Elektriškai 4 kryptimis reguliuojama vairo kolonėlė (su prislinkimu įlipant/išlipant) |
Automatinė 2 zonų klimato kontrolė su oro filtravimu |
Vairo stiprintuvas "standėjantis" didėjant greičiui |
Galinio parkavimo pagalba (su grafiniu vaizdavimu monitoriuje) |
Greičio palaikymo sistema Cruise Control |
ASL - nusistatyto greičio viršijimo perspėjimo sistema |
Elektrinis parkavimo stabdis – EPB |
Diskiniai ventiliuojami priekiniai ir galiniai stabdžiai |
LED tipo galiniai žibintai - šviesos diodai |
Šildomi, elektra reguliuojami, elektra užlenkiami, automatiškai tamsėjantys išoriniai veidrodėliai |
Šildomas priekinis stiklas |
Lietaus jutiklis |
Chromuoti šoninių durelių stiklų apvadai |
Šviesaus tinklo "mesh" priekinės grotelės su chromuotu apvadu |
R20 8.5J / 9.5J Volans lengvo lydinio ratlankiai |
Siauras lengvo lydinio atsarginis ratas |
Odinės sėdynės Softgrain (valdomos elektra, vairuotojo 10 krypčių, keleivio - 10) |
Dalimis 60/40 sulankstoma galinė sėdynė |
2 atminčių vairuotojo sėdynės, išorės veidrodėlių ir vairo kolonėlės nustatymams |
Softgrain oda trauktas prietaisų skydelis ir durų viršus |
Rich Oak salono intarpai |
Oda aptrauktas vairas su audio, greičio palaikymo sistemos ir Bluetooth telefono valdymu |
Tamsėjantis vidinis galinio vaizdo veidrodėlis |
Puodelių laikikliai (3 priekyje ir 2 gale) |
Elektra valdomi langų pakėlėjai su vieno paspaudimo funkcija |
Kelionės kompiuteris su informacijos centru |
Jaguar Sense - lietimui jautrus interjero šviesos jungiklis ir daiktadėžės atidarymo jungiklis |
Tekstiliniai kilimėliai Premium |
7 colių lietimui jautrus ekranas |
Navigacijos sistema |
Jaguar Premium Sound garso sistema - 6 CD keitiklis, MP3, 320 W, 8 garsiakalbiai, subvuferis |
Jungtis papildomai įrangai – AUX |
Šildomos priekinės sėdynės |
Apšviečiami kosmetiniai veidrodėliai |
Galinis spoileris |
Imobilizatorius |
Garsinė gamyklinė apsaugos sistema |
Tūrinė gamyklinė apsaugos sistema |
Jaguar Drive Control - dinamiškas režimas |
BI-XENON žibintai (apiplaunami, su automatiniu lygio palaikymu) |
Šildomos / ventiliuojamos priekinės sėdynės |
Adaptyvi greičio palaikymo sistema – ACC |
Išoriniai veidrodėliai su Blind Spot Monitor sistema |
Elektra valdoma galinio lango užuolaida |
Bowers & Wilkins 440 W Surround garso sistema - 6 CD keitiklis, MP3, 440 W, 13 garsiakalbių, subvuferis |
Jaguar Voice - automobilio sistemų valdymas balsu |
TV sistema su skaitmeniniu / analoginiu tiuneriu |
Parkavimo sistema su galinio vaizdo kamera |
Kainos |
Bazinės komplektacijos kaina |
279 000 lt,- |
Testuoto automobilio kaina |
302 050 lt,- |
Dėkojame UAB „Vilniaus Vista” ir asmeniškai Dainiui Stašauskui
už suteiktą galimybę pasinaudoti automobiliu ir „Šešuolėlių dvarui“ už galimybę surengti automobilio fotosesiją.
|





ir dar 59 nuotraukos
|