Hymotion4 – taip vadinasi eksperimentinė
koncerno PSA Peugeot Citroen hibridinė technologija, apie kurią galima
išgirsti Paryžiaus autosalone. Peugeot panaudojo šią technologiją iš
karto dviems konceptams – Prologue ir RC. O štai Citroen panaudojo Hymotion4 prototipe Hypnos,
kuris po savo pilku kėbulu slepia psichodelinių spalvų interjerą.
Tokį hibridinės technologijos universalumą galima paaiškinti
tuo, kad po pavadinimu Hymotion4 slypi schema, kai vienos automobilio
ašies ratus suka vidaus degimo variklis, o kitos – elektrovariklis.
Pavyzdžiui, koncepto Peugeot RC galinius ratus suka 218 AG benzininis
variklis, o priekinius – 95 AG elektrovariklis. Koncepte
Prologue atvirkščiai – 36 AG elektrovariklis sujungtas su
galine ašimi, o dvilitrinis 163 AG dyzelis su priekine.
Citroen
Hypnos irgi turi dvilitrinį dyzelinį variklį – tai 200 AG
išvystantis HDi DPFS, kuris suka priekinius krosouverio ratus. Jis
naudojamas važiuojant greitkeliu. Mažiau intensyviam važiavimui mieste
arba besivelkant kamščiuose, automobilis naudoja priekinius varančius
ratus, kuriuos suka 50 AG elektrovariklis. Slidžiame kelyje, greitai
startuojant arba bekelėje elektronika įjungia visų ratų pavaros
režimą, kuomet ima dirbti iš karto abu varikliai.
Savo
dinaminiais rodikliais Citroen Hypnos neblizga – įsibėgėjimas iki
„šimtuko“ trunka 9,4 sekundės, užtat beveik penkių metrų ilgio
automobilio vidutinės kuro sąnaudos sudaro tik 4,5 litro, o CO2
emisija – 120 km/h. Prie ekonomiškumo taip pat prisideda
sistema Start-Stop, kuri automatiškai gęsina variklį sustojus prie
šviesoforo ar kamštyje.
Koncepto pakabai prancūzų inžinieriai jokių
inovacijų netaikė – sumontavo jau gerai užsirekomendavusią
serijiniuose automobiliuose (pvz. C5) hidrauliką. Tačiau salonui
pastangų nepagailėta – jis persilieja visomis vaivorykštės
spalvomis. Citroen atstovai pareiškė, kad šis sprendimas paryškina
ypatingą kompanijos dizainerių kūrybiškumą.