„VW Bulli” mikroautobusiuko istorija
prasidėjo dar 1947 metais, kuomet automobilių importuotojas iš
Nyderlandų Benas Ponas pirmą kartą nupiešė automobilio eskizą.
Oficialiai pirmoji „Bulli” karta T1 debiutavo 1950 metais. Nuo to laiko
nuriedėjo jau 5-ios automobilio kartos.
Pirmoji automobilio karta buvo
pamėgta dėl išvaizdos, paprastumo ir universalumo. Modelis toks
populiarus, jog antroji modelio karta T2 vis dar gaminama Brazilijoje.
„VW” jau antrą kartą pristatė modelį, kuris turėtų atgaivinti
„Bulli” mikroautobusą. Pirmą kartą tai įvyko 2001 metais Detroito
automobilių parodoje. Tuomet konceptinis modelis buvo pavadintas
„Microbus”. Šio modelio gamint „VW” nepradėjo. Tačiau šiemet
pristatytas retro stiliaus automobilis turi daugiau realių galimybių
atsidurti gatvėse.
Kuo naujasis „Bulli” panašus į savo
„senelį”? Modelis nudažytas dvejomis spalvomis, ant priekinio
dangčio didelis gamintojo ženklelis , o ant 18 colių aliuminio
ratlankių puikuojasi chromuoti ratlankių gaubtai. Palyginus su pirmuoju
modeliu, automobilis truputų tapo trumpesnis, žemesnis, bet platesnis. Jo
ilgis yra 3,99 m, plotis – 1,75 m, aukštis – 1,70 m. Naujame modelyje
gausu šiuolaikinių technologijų. Sumontuoti LED trumpųjų šviesų ir
posūkių žibintai. Tokie patys įmontuoti gale. Panoraminis stogas
sumontuotas atsižvelgus į naujausias automobilių mados tendencijas.
Sumontuota „Fender” audio sistema. Viduje sumontuoti 2 ekranai.
Mažasis daugiafunkcinis - iškart už vairo, jis rodo svarbiausią
informaciją. Antrasis sumontuotas vietoj centrinės konsolės. Tai
„iPad”, kuriuo galima klausytis muzikos, žiūrėti filmus bei naudotis
navigacija. Sumontuotos dvi sėdynių eilės, kuriose tilps po 3 žmones.
Visai kaip „Fiat Multipla” arba „Honda FRV”. Nebuvo dar
automobilio, kuris būtų pagirtas už tokį sėdynių išdėstymą.
„Bulli”
pristatytas su priekyje montuojamais varikliais. Tai paprastas 1,0 ir 1,4
turbininis varikliai. Be benzinių
variklių bus ir dyzeliniai. Variklių gamos galia siekia iki 180
AG. Moderniausia „Bulli” jėgainė – tai 85 kW galingumo ir 270 Nm
sukimo momento elektrinis variklis. Iki 100 km/h elektrinis automobilis
įsibėgės per 11,5 sek. Ličio jonų akumuliatoriai leis įveikti iki
300km atstumą. O su specialiu, sparčiu įkrovikliu automobiles pilnai bus
įkraunamas per 1h.
Edmundas
Kruglovas